رول بولت پروانه ای چیست

رول بولت پروانه‌ای یک نوع اتصالات است که برای اتصال اجزای مختلف سازه‌ها به یکدیگر استفاده می‌شود. این نوع بولت به شکل یک رول یا پیچ با قسمتی به شکل پروانه شده در سر انتهایی آن شناخته می‌شود.

استفاده از رول بولت پروانه‌ای معمولاً در صنایع ساختمانی، ماشین‌سازی، و صنایع فلزی رایج است. این نوع بولت برای اتصال قطعاتی که نیاز به استحکام بالا دارند، به کار می‌رود.

مزیت اصلی استفاده از رول بولت پروانه‌ای، قابلیت اتصال سریع و محکم قطعات مختلف بدون نیاز به ابزارهای پیچ و مهره گذاری است. همچنین، با استفاده از این نوع بولت‌ها می‌توان به سادگی اتصالات را باز و بسته کرد.

در کل، رول بولت پروانه‌ای یک ابزار اتصالاتی است که به دلیل سهولت استفاده و قابلیت استفاده در شرایط مختلف، در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

مطالب مهم

مشخصات و خرید رول بولت پروانه ای

رول بولت پروانه‌ای سبب افزایش مقاومت پایداری و ایمنی ساختمان‌ها می‌شود. این وسیله با ایجاد فشار بالا روی سازه‌ های کاذب سبب اتصال محکم آنها شده و جدا کردن آن نیز سخت می‌شود. رول بولت را می‌توانیم نوعی اتصال دهنده مکانیکی معرفی کنیم که نقش مهمی در محکم کردن اجسام مختلف روی سطوح بنایی مانند کناف و سقف‌های کاذب دارد. استفاده از رول بولت سبب افزایش امنیت و استحکام سازه‌های ساختمانی می‌شود. در صورتی که می‌خواید اطلاعات کامل‌تری در مورد رول بولت پروانه‌ای کسب کنید بهتر است تا پایان این بخش همراه ما باشید.

کاربرد رول بولت پروانه‌ای

رول بولت پروانه‌ای نوعی رول بولت است که دارای کاربردهای  زیادی در صنایع ساختمانی و پروژه‌های دکوراسیون داخلی است؛ با کمک این تجهیزات می‌توان اتصالات سختی در ساختمان به وجود آورد. برای مثال جهت اتصال انواع سقف‌های کاذب به قسمت‌های زیر خود می‌توان از این نوع پیچ استفاده کرد. پیچ‌های پروانه‌ای سبب نگه داشتن سطوح سخت مانند انواع سقف‌ها با ضخامت کم می‌شوند. علاوه بر این جهت نگه داشتن دیوارهای کنفی باریک نیز از رول بولت پروانه‌ای استفاده می‌کنند. از دیگر کاربرد این تجهیزات می‌توان به نصب کابینت برای جلوگیری از عدم لرزش و ریزش آنها به دلیل تحمل وزن زیاد اشاره کرد.

ساختار رول بولت پروانه‌ای چگونه است؟

در مورد ساختار رول بولت پروانه‌ای باید بگوییم که این پیچ دارای غلافی متحرک است که با جمع کردن غلاف، امکان ایجاد اتصالی محکم و درجه یک ایجاد می‌شود. این غلاف یک شکاف یا لبه باریک دارد که این شکاف‌ها دارای قابلیت تاشدگی هستند. بالا بودن قدرت تاشدگی در رول بولت پروانه‌ای سبب محکم شدن پیچ‌ها به تجهیزات و وسایل مختلف می‌شوند. معمولاً این پیچ‌های پروانه‌ای را از فولاد ضد زنگ و سخت کاری شده تهیه می‌کنند که همین موضوع سبب افزایش مقاومت و دوام آنها در محیط‌های تنش زا می‌شود.

رول بولت پروانه ای چیست

نحوه نصب رول بولت پروانه‌ای

برای نصب رول بولت پروانه‌ای شما باید نحوه صحیح نصب آن را بدانید که در ادامه چگونگی نصب‌ آن‌ها را به شما آموزش می‌دهیم:

  1. در ابتدا باید به کمک دریل اقدام به ایجاد یک سوراخ با عمق و قطر مناسب رول بولت درون سقف و دیوار کنید.
  2. سپس گرد و خاک درون سوراخ را خارج نمایید.
  3. سپس بال‌های رول بولت پروانه‌ای را با یک ابزار مناسب یا دست به درون فشار داده و در نهایت رول بولت را وارد سقف یا دیوار می‌کنید.
  4. پس از اینکه رول بولت وارد شد بال‌های پروانه‌ای آن در درون سقف باز شده و اتصال محکمی به وجود می‌آورد.
  5. در مرحله آخر به کمک یک پیچ گوشتی یا آچار بوکس، پیچ رول بولت را محکم کرده و جسم مورد نظر را به آن متصل می‌کنید.

مزایای استفاده از رول بولت پروانه‌ای چیست؟

استفاده از رول بولت پروانه‌ای مزایای فراوانی دارد که در ادامه اصلی‌ترین مزایا را به شما معرفی می‌کنیم:

  • رول بولت دارای ساز و کار فیزیکی بالا و مقاومت خمشی و کششی زیادی است به همین دلیل پس از نصب لق نمی‌شود و نمی‌افتد.
  • استفاده از این پیچ پروانه‌ای به تخصص خاصی احتیاج نداشته و می‌توان در کمترین زمان از آن استفاده کرد.
  • این وسیله در مقابل عوامل شیمیایی از خود مقاومت زیادی نشان داده و دچار خوردگی یا از بین رفتگی نمی‌شود.
  • رول بولت پروانه‌ای به مصالح و متریال‌های دیگر آسیب نمی‌زند و باعث سوراخ شدن یا ترک خوردن کنف و سقف کاذب نمی‌شود.

برای استعلام قیمت تماس بگیرید

رول بولت پروانه ای

ثبت درخواست

در اولین فرصت با شما تماس میگیریم

میزان قدرت تحمل رول بولت پروانه‌ای چقدر است؟

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که امروزه بسیاری از خریداران در مورد رول بولت پروانه‌ای می‌پرسند این است که این پیچ‌ها تا چه قدرتی را می‌توانند تحمل کنند؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که قدرت تحمل این محصولات به عواملی مانند سایز رول بولت، ضخامت مصالح، نحوه نصب و چگونگی تنظیم واشر و مهره بستگی دارد. اما در اکثر مواقع این پیچ‌ها می‌توانند بارهای تا چند صد کیلوگرم را تحمل کرده که این نشان از قدرت بالای رول بولت پروانه‌ای دارد و نشان می‌دهد شما می‌توانید با اطمینان فراوان از آنها استفاده کنید.

رول بولت پروانه‌ای در چه سایزهایی تولید می‌شود؟

سایز بندی رول بولت‌ها متفاوت است و اطلاع از آنها می‌تواند به شما در داشتن خریدی بهتر کمک کند. این محصولات معمولاً دارای سایز ۶ تا ۲۲ میلیمتر و طول ۳۰ تا ۱۵۰ میلیمتر هستند. البته به غیر از موارد ذکر شده رول بولت‌های پروانه‌ای با سایزهای کوچکتر یا بزرگتر نیز تولید شده‌اند که به خاطر مکانیسم باربری خاص، زیاد مورد استقبال قرار نگرفتند. پس در صورتی که می‌خواهید اقدام به خرید این پیچ‌ها کنید در ابتدا سایز و طول آنها را در نظر گرفته و سپس آنها را در اندازه مناسب و مورد نیاز خریداری کنید.

قیمت رول بولت پروانه‌ای

قیمت رول بولت  پروانهای

در مورد قیمت رول بولت پروانه‌ای باید بگوییم که قیمت این محصولات بسیار مناسب است به طوری که شما با صرف هزینه ناچیز می‌توانید این محصولات را برای محکم کردن تجهیزات مختلف خریداری کنید. علاوه بر این، مواردی مانند خرید عمده یا تعداد خرید می‌تواند در تعیین قیمت نهایی این محصولات موثر باشد. برای کسب اطمینان لازم می‌توانید قبل از ثبت سفارش و انجام خرید نهایی در ابتدا در مورد نرخ دقیق آنها سوال کرده و سپس سفارش خود را با خریدار در میان بگذارید.

سخن پایانی

رول بولت پروانه‌ای را می‌توانیم از جمله مرغوب‌ترین و مستحکم‌ترین پیچ‌های ساختمانی معرفی کنیم که پس از باز شدن پره‌های آن درون مصالح، اتصالی مقاوم و مستحکم به وجود می‌آید. قدرت تحمل این تجهیزات به قدری زیاد است که امروز در بیشتر صنایع مخصوصاً صنایع ساختمان سازی در حجم وسیعی از آنها استفاده می‌شود. در هنگام خرید انواع رول بولت بهتر است در ابتدا نیاز خود را شناخته و سپس بهترین و استانداردترین نوع آنها را خریداری کنید.

سوالات متداول

  1. بیشترین موارد استفاده رول بولت پروانه‌ای کجاست؟

از رول بولت برای ایجاد سقف‌های کاذب و محکم کردن کناف در سقف استفاده می‌شود؛ همچنین می‌توان برای چسباندن کناف‌ها روی دیوار نیز از آنها استفاده کرد.

  1. جنس رول بولت پروانه‌ای از چیست؟

در بیشتر مواقع این محصولات را از فولاد مستحکم و ضد زنگ تولید می‌کنند که همین موضوع سبب ماندگاری و مقاومت آنها در تمامی شرایط می‌شود.

  1. به غیر از صنایع ساختمان سازی از رول بولت پروانه‌ای در چه مکان‌هایی استفاده می‌شود؟

امروز: اردیبهشت ۲۹, ۱۴۰۳ ۲:۳۶ ب٫ظ

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟