preloader

وبلاگ

خانه » مقالات » میلگرد بستر خرپایی

میلگرد بستر خرپایی

میلگرد بستر خرپایی

مطالب مهم

میلگرد بستر خرپایی آجدار، گالوانیزه

میلگرد بستر خرپایی یک نوع میلگرد است که برای استفاده در صنایع ساختمانی و عمرانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع میلگرد به‌طور خاص برای ایجاد پایه و بستر برای ساختمان‌ها، پل‌ها، جاده‌ها و سازه‌های دیگر استفاده می‌شود. میلگرد بستر خرپایی عموماً به صورت تیرآهن و با قطر و طول مشخص تولید می‌شود و معمولاً دارای استحکام و انعطاف پذیری مناسبی برای این نوع کاربردها است.

معمولاً میلگرد بستر خرپایی در وال‌ پست به‌عنوان یک پایه استفاده می‌شود. این نوع میلگرد برای افزایش استحکام و پایداری وال پست‌ استفاده می‌شود. با قرار دادن میلگرد بستر خرپایی در قسمت پایین وال پست، مقاومت ساختاری آن افزایش می‌یابد و به‌عنوان یک پایه سخت در زمین جلوی حرکت وال یا پست را ایجاد می‌کند. این کاربرد برای افزایش پایداری و استحکام سازه مناسب است و می‌تواند به‌صورت موثری کمک کننده در افزایش عمر مفید وال‌ پست‌ ها باشد.

 

میلگرد بستر

جنس : مفتول فولادی گالوانیزه

طول : 3 متر

عرض : 5.5، 11 و 15

مزایا : تقویت دیوار در جهت نیروهای برون صفحه ای (نیروهای عمود بر صفحه)

کاربرد : تیغه های داخلی و خارجی (پیرامونی)

انواع میلگرد بستر از نظر شکل هندسی

میلگرد بستر خرپایی و میلگرد بستر نردبانی

کاربرد و فراوانی مصرف میلگرد بستر خرپایی در پروژه ها به دلیل شکل هندسی آن بیشتر از نردبانی است.

میلگرد بستر خرپایی آجدار، گالوانیزه تولیدی شرکت آرشام صنعت پاسارگاد از مفتول فولادی آجدار طراحی و تولید می گردد و بر اساس آئین نامه 2800 پیوست ششم باید از مفتول آجدار (مفتول های کناری موازی با هم) از نوع آجدار باشند. آجدار بودن مفتول میلگرد بستر باعث پسبیدن بهتر به ملات می گردد.

از نکات حائز اهمیت آن است که جنس این مفتول طبق آئین نامه 2800 پیوست ششم باید در برابر زنگ ضدگی و پوسیدگی از مقاومت بالایی برخوردار باشد. میلگرد بستر خرپایی تولیدی مجموعه از جنس مفتول فولادی گالوانیزه که در برابر خوردگی مقاوم است.

میلگرد بستر برای مقاوم سازی یا یکپارچه نمودن رفتار دیوار (اجزا غیرسازه ای) به دو شکل میلگرد بستر خرپایی و میلگرد بستر نردبانی طراحی و تولید می گردد. مجموعه ASP اقدام به تولید هر دو نوع محصولات می کند.

یکی از انواع میلگرد بستر که کاربرد فراوانی در صنعت ساختمان دارد میلگرد بستر خرپایی می باشد. میلگرد بستر خرپایی با استفاده از مفتول فولادی آجدار و مفتول ساده طراحی و تولید می گردد . به این صورت که دو مفتول فولادی آجدار به موازات و امتداد همدیگر قرار می گیرند و مفتول ساده بدون آج به صورت زیگزاگ در میانه قرار می گیرند. مفتول با قطر 4 میلیمتر پیش فرض به صورت مفتول ساده تولید می گردد که بعدا در مراحل تولید به صورت اجدار در می آید و در نهایت به شکل خرپایی .

میلگرد بستر خرپایی آجدار

میلگرد بستر باعرض و طول متنوع طراحی و تولید می گردد. عرض میلگرد بستر با توجه به عرض دیوار تعیین می گردد. عرض دیوار ها در پروژه ها عمدتا با سه عرض پر کاربرد دیوار کشی می شود. که متعاقبا عرض میلگرد بستر  5.5، 11 و 15 تعیین می گردد . نکته مهم این است که مفتول های کناری باید آجدار باشند طبق دستور العمل آئین نامه طبق دستور العمل آئین نامه ساده بودن مفتول میانی بلامانع است قطر مفتول میلگرد بستر باید 4 میلیمتر و نباید کمتر باشد. از انواع دیگر میلگرد بستر از نظر شکل هندسی میلگرد بستر نردبانی می باشد که در ادامه به آن می پردازیم.

کاربرد و ویژگی میلگرد بستر خرپایی :

ویژگی  : جهت تقویت دیوار در جهت نیروهای عمود به صفحه

کاربرد : دیوار های داخلی و خارجی

عرض : 5.5، 11 و 15 سانتی متر

طول : 3 متر

جنس : مفتول فولادی گالوانیزه

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟
لوگو ای اس پی کالا

شركت مهندسي آرشام صنعت پاسارگاد برندي پيشرو در عرضه ي محصولاتي نظير سيستم هاي ساپورت تأسيسات،عايق هاي حرارتي،عايق هاي برودتي (آلاستومري)، عايق صوتي و…مي باشد. اين شركت با هدف رفع بخشي از نياز هاي صنعت ساختمان در سال 1400 تأسيس شد.

راه های ارتباطی

تمامی حقوق این سایت متعلق به aspkala می باشد | ساخته شده توسط clickhub.ir