preloader

وبلاگ

خانه » مقالات » وال پست بهتر است یا وال مش؟ مقایسه وال پست و وال مش

وال پست بهتر است یا وال مش؟ مقایسه وال پست و وال مش

مقایسه وال پست و وال مش

مطالب مهم

می خواهید بدانید وال پست بهتر است یا وال مش؟ قصد دارید یک ساختمان ایده آل و بسیار مستحکم بسازید و از این رو نیاز دارید که با این دو روش بیش تر آشنا شوید؟ در ساخت ساختمان ها، دیوار ها و اجزای غیر سازه ای باید با استفاده از روش های خاصی مورد حمایت قرار بگیرند. دو نمونه از برترین روش هایی که در این زمینه اجرا می شود، وال پست و وال مش ها هستند. در ادامه به معرفی و مقایسه وال پست و وال مش با یکدیگر می پردازیم.

وال پست چیست؟

برای پاسخگویی به سوال وال پست بهتر است یا وال مش؟ خوب است که ابتدا به بررسی وال پست بپردازیم. این محصول در حقیقت نوعی نگهدارنده دیوار است که در کارگاه و با استفاده از قوطی و نبشی تولید می شود. این محصول حالت غیر سازه ای داشته و برای افزایش استحکام دیوار ها مورد استفاده قرار می گیرد. با استفاده از این نگهدارنده، دیوار نیرو هایی که ناشی از وزن خود هستند را مهار می کند. این محصول یک نوع کمک کننده به دیوار سازه بوده و شرایطی فراهم می کند تا دیوار بتواند فشار و ضربه های ناشی از باد و زلزله را تحمل کند.

با استفاده از این سازه، نیرو از دیوار به سمت چارچوب سازه منتقل می شود. طبق قوانین و مقررات ملی ساختمان همه دیوار های داخی و خارجی به این نوع محصولات نیاز دارند. این محصولات قدمت زیادی داشته و از سال ها پیش مورد استفاده قرار می گرفتند. امروزه کارشناسان به دلیل محدودیت ها و معایبی که این روش دارد، کمتر از آن استفاده می کنند. مهم ترین معایبی که برای این روش می توان در نظر گرفت عبارتند از:

  • ضعف در اتصالات

در حالت کلی برای اجرای این روش به وادار های افقی و عمودی نیاز داریم. این وادار ها را در فواصل مشخصی به اسکلت اصلی ساختمان متصل می کنند. شیوه اتصال با توجه به نوع متریال به کار رفته انتخاب می شود. در اکثر موارد در این روش میلگرد ها را با اتصال جوشی به هم متصل می کنند. این نوع اتصال قابل اعتماد نبوده و ایمنی لازم را برقرار نمی کند. از این رو ممکن است وادار ها از هم جدا شوند و در نتیجه می توان گفت که در این اتصالات ضعف وجود دارد.

  • طراحی پیچیده و پر از جزئیات

مراحل طراحی در این روش بسیار پیچیده بوده و طراح باید به جزئیات بسیار زیادی توجه کند. از تاین رو کار طراحی در این روش بسیار سخت، پیچیده و زمان بر است.

  • اجرای زمانبر و دشوار

فرآيند اجرای این روش نیز بسیار زمان بر است. با توجه به این که برای اجرا باید به نکات و موارد بسیار زیادی توجه داشته باشیم، اجرای آن کاملا تخصصی بوده و در بازه زمانی بسیار طولانی انجام می گیرد.

وال پست چیست؟

وال مش چیست؟

در پاسخ به سوال وال پست بهتر است یا وال مش؟ حال خوب است که وال مش ها را بشناسیم. این محصولات در حقیقت نوعی کلاف هستند که در انواع و نمونه های مختلفی تولید می شوند. این کلاف ها در حقیقت نوعی وال پست هستند که اصلاح شده و معایب قبلی را ندارند. این محصولات در حقیقت جدید ترین روش نگهدارنده دیوار ها به شمار می آیند و می توانند در افزایش استحکام دیوار ها بسیا موثر باشند. این محصولات مانند یک توری عمل کرده و از یک لایه مش فایبر گلاس تشکیل شده است که با دو لایه پلاستر گچی و یا سیمانی پوشانده می شود.

اجرای این روش در دو طرف دیوار سبب می شود تا دیوار ها کاملا منسجم شده و بتوانند بار های جانبی را تحمل کنند. با اجرای این روش،  در زمان بروز زلزله و طوفان های شدید، خبری از ترک خوردگی های عمیق نیست و همه نیرو های وارده به اسکلت اصلی منتقل می شود. این محصولات به شکل نواری اجرا شده و به خوبی از دیوار ها محافظت می کنند.

وال مش چیست؟

مقایسه وال پست و وال مش و ویژگی های آن ها

اگر بخواهیم به طور دقیق تری به سوال وال پست بهتر است یا وال مش؟ جواب دهیم، باید به مقایسه این دو مصول بپردازیم. این دو روش وظیفه یکسانی داشته و با یک هدف اجرا می شوند. آن ها دیوار ها را اسکلت اصلی ساختمان متصل کرده و شرایطی فراهم می کنند تا دیوار ها در برابر نیرو های جانبی مانند زلزله و باد مقاوم باشند. مهم ترین تفاوت این دو محصول، در هزینه نصب آن ها می باشد. هزینه نصب وال مش نسبت به روش دیگر بسیار کم تر است. در این روش نیازی به بست فلزی و میلگرد نبوده و در نتیجه اجرای کار بسیار ساده تر می باشد.

از طرفی هزینه ای که باید بابت دستمزد به نیرو های متخصص بدهید نیز بسیار کم تر می شود. در حالت کلی می توان گفت که نحوه اجرا، قطعات تشکیل دهنده و نوع عملکرد آن ها در این دو روش با هم متفاوت است. وال مش نسبت به روش دوم راهکار خلاقانه و نوین تری بوده و مزایای بسیار زیادی دارد. مهم ترین تفاوت های این دو روش عبارتند از:

  • در روش وال پست احتمال ترک خوردگی بر روی دیوار های گچی وجود دارد، در حالی که این ویژگی در روش دوم وجود ندارد.
  • بسیاری از اقدامات مانند واردار های قائم و تیرک افقی، نصب پلیت در بتن، اجرای ضد زنگ، جوشکاری، سوراخکاری و … در روش نوین وال مش وجود ندارد در حالی که همه این اقدامات باید در روش وال پست اجرا شود.
  • در روش وال مش بر خلاف روش دوم، نیازی به میلگرد بستر نیست.
  • سرعت اجرای روش وال مش نسبت به روش دوم بسیار بیش تر است و کار در مدت زمان بسیار کوتاهی انجام می گیرد.
  • در روش وال مش حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد هزینه ها نسبت به روش دوم کاهش می یابد.

مقایسه از لحاظ قیمت و مقرون بصرفه بودن

بسیاری از افراد می خواهند بدانند وال پست بهتر است یا وال مش؟ برای پاسخ به سوال و مقایسه وال پست و وال مش از لحاظ قیمت باید بگوییم که این دو روش با یک هدف اجرا می شوند. هر دو روش با هدف استحکام بخشیدن به دیوار ها و اتصال آن ها به اسکلت اصلی ساختمان انجام می گیرد. با این کار بار های اضافی به اسکلت ساختمان منتقل شده و از خراب شدن دیوار ها جلوگیری می شود. وال پست نسبت به روش دوم، قدمت بیش تری داشته و سال هاست از این روش استفاده می شود.

این روش با معایبی همراه است، از این رو بسیاری از متخصصین معتقد هستند که باید روش وال مش اجرا شود. یکی از مهم ترین دلایل انتخاب این روش، قیمت کم تر آن می باشد. با توجه به این که در روش وال مش، به تجهیزات و جزئيات کم تری نیاز است، در نتیجه هزینه های اجرا در این روش بسیار کم تر می شود. از طرفی با توجه به دوام بالا و استحکام زیاد دیوار ها در این روش، می توان گفت که این محصولات بسیار مقرون به صرفه بوده و اقتصادی هستند.

خرید وال مش و وال پست

قصد دارید برای خرید وال پست و یا وال مش ها اقدام کنید؟ متوجه شدید که وال پست بهتر است یا وال مش؟ حال با مقایسه وال پست و وال مش قصد خرید این محصولات را دارید؟ برای این کار می توانید به مجموعه asp مراجعه کنید. این مجموعه فروشگاهی تنوع بالایی از این محصولات را فراهم کرده و در کم ترین قیمت های ممکن به مشتری ارائه می دهد. این فروشگاه با کیفیت ترین نمونه از وال پست و وال مش ها را گرد هم آورده و در شرایطی ایده آل به مشتری عرضه می کند.

این مجموعه محصولات سفارش داده شده را در کم ترین زمان ممکن و درب منزل به شما تحویل می دهد. اگر تمایل داشته باشید، نیروی نصاب نیز به محل پروژه شما اعزام شده و با رعایت همه استاندارد ها این محصولات را اجرا می کنند. این سایت فروشگاهی در مقابل خدمات متنوع و بی نظیری که مشتریان خود ارائه می دهد، هزینه های کمی از آن ها دریافت می کند.

سوالات متداول

  1. هزینه اجرای وال مش چقدر است؟

هزینه اجرای این کار نسبت به اجرای وال پست حدود ۵۰ درصد کم تر است. این هزینه با توجه به ابعاد چشمه، میزان الیاف به کار رفته در هر متر مربع، کیفیت محصول و … تعیین می شود.

  1. آیا هزینه های حمل و نقل در روش اجرای وال پست بیش تر از روش وال مش است؟

بله، در این روش به تجهیزات و متریال های بیش تری نیاز داشته و در نتیجه هزینه حمل و نقل آن نیز بیش تر می شود.

  1. آیا کارگران ساده می توانند برای اجرای وال مش اقدام کنند؟

بله، این کار نیاز به تخصص خاصی نداشته و کارگران نیز می توانند آن را اجرا کنند. این در حالی است که امکان اجرای روش وال پست توسط این افراد وجود ندارد.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟
لوگو ای اس پی کالا

شركت مهندسي آرشام صنعت پاسارگاد برندي پيشرو در عرضه ي محصولاتي نظير سيستم هاي ساپورت تأسيسات،عايق هاي حرارتي،عايق هاي برودتي (آلاستومري)، عايق صوتي و…مي باشد. اين شركت با هدف رفع بخشي از نياز هاي صنعت ساختمان در سال 1400 تأسيس شد.

راه های ارتباطی

تمامی حقوق این سایت متعلق به aspkala می باشد | ساخته شده توسط clickhub.ir