preloader

وبلاگ

خانه » مقالات » بهترین نوع وال پست

بهترین نوع وال پست

بهترین نوع وال پست

مطالب مهم

در اثر زلزله و بادهای شدید ممکن است قسمت هایی از ساختمان تخریب شود که این امر خشارت جانی و مالی زیادی را در بر خواهد داشت. با این وجود در بحث ساختمان سازی برای ایمنی ساختمان از وال پست استفاده می شود. استفاده از وال پست در تامین امنیت ساختمان حرف اول را می زند. بکاربردن وال پست در ساختمان  از پیش آمدهای ناگوار همچون فروریزی و تخریب ساختمان جلوگیری می کند. البته در بکاربردن وال پست نیز باید نکات مربوط به قرار دادن ان در ساختمان توجه کرد. در صورت بی کیفیتی در نصب وال پست نه تنها از فرو ریزی ساختمان جلوگیری نمی کند بلکه خود به تنهایی یکی از عوامل تخریب ساختمان  به حساب می آید. در ادامه بهترین نوع وال پست را بیان خواهیم کرد.

وال پست چیست؟

وال پست یکی از تجهیزات مهم در صنعت ساختمان سازی است که ساختمان را از هر گونه تنش و زلزله ای مقاوم می کند. در تعریف وال پست می توان بیان کرد که وال پست  به عنوان یک آیتم دیوار را از اسکلت ساختمان جدا می کند. در مواقعی که تنش یا زلزله ای در ساختمان رخ می دهد حرکت دیوارهای به طور معمول بیش از اسکلت ساختمان است. با این حال اگر اسکلت ساختمان به صورت اصولی ساخته شود دیوارها استحکام بالاتری خواهند داشت. یکی از مشکلات عمده دیوارها در ساختمان این است که نسبت به اسکلت ساختمان تحرک بیشتری دارند. بدین ترتیب مهندسان برای جدا کردن اسکلت و دویاره ساختمان به منظور مستحکم سازی  سازه از وال پست استفاده می کنند.

وال پست یک سازه اصلی عمودی یا افقی شبیه به ستون یا تیر اما با عملکرد متفاوت است که در ساختمان سازی به منظور مقاوم سازه کاربرد دارد. اگر بخواهیم وال پست را در یک لغت معنا کنیم اینگونه بیان می کنیم که وال پست در واقع نگهدارنده دیوار در سازه است. البته به کار بردن وال پست به عنوان نگهدارنده دیوار به متراژ ساختمان دارای طول و عرض‌های متفاوتی است. به طور کلی وال پست برای مقاوم سازی و استوار کردن سازه،  نیروهای وارد شده به دیوار را به اسکلت ساختمان وارد می کند.

بهترین نوع وال پست کدام است؟

یکی از مهمترین مزیت هایی که وال پست در صنعت ساختمان سازی دارد می توان مهار و کاهش نیرو و فشار وارد شده بر دیوارها، قابل اجرا در انواع سازه های کوچک و بزرگ بتنی، فلزی و سیمانی، جلوگیری از انفجارهای مهیب و دیگر فشارهای ناگهانی وارده بر دیوارها و افزایش استحکام و مقاومت کل سازه در برابر باد و طوفان، زلزله و همچنین ایجاد ارتباط قوی بین دیوارها و اسکلت اصلی ساختمان را نام برد. همان طور که بیان کردیم انواع متنوعی از وال پست وجود دارد که از نظر شکل ساختاری و جنس بدنه دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند.

در این بین در پاسخ به اینکه بهترین نوع وال پست کدام است؟ می توان وال مش را معرفی کرد. این نوع وال پست ازجمله کارآمدترین و جدیدترین نوع وال پست است که در صنعت ساختمان سازی کاربرد زیادی دارد. ترکیب به کار رفته در وال مش ها فایبرگلاس و پلاستر است. این ترکیب بسیار مستحکم و قدرتمند است  که موجب مقاوم سازی دیوارهای غیر سازه ای در برابر فشارهای شدید و لرزش ها می شود. البته وادار فلزی نیز نوع دیگری از وال پست است که در ساختمان های اسکلت دار کاربرد دارد و در فواصل مشخصی از دیوارهای ساختمان تعبیه می شود. البته وادار بتن آرمه نیز در ساختمان هایی که اسکلت بتنی یا فلزی ندارند کاربرد دارد. ساختمانی که با مصالح بنایی، بنا شده اند یکی از گزینه های اصلی در به کار بردن وال پست بتن آرمه است.

وال مش

وال مش

مزیت های استفاده از وال پست

تا به اینجای متن بهترین نوع وال پست را برای شما معرفی کردیم حال نوبت به این می رسد که مزیت های وال پست را بر شمریم.همان طور که در ابتدای متن بیان کردیم بادهای شدید و زلزله از جمله عواملی هستند که موجب تخریب ساختمان می شوند.با این حال بهترین راه حل بای مقاوم سازی ساختمان استفاده از وال پست است. یکی از مهمترین مزیت استفاده از وال پست این است که از ریختن دیوار ساختمان در مواقع وارد شدن بار جانبی جلوگیری می کند.  رعایت این موضوع خسارت جانی و مالی را هم کاهش می دهد.

یکی دیگر از مزیت های  استفاده از وال پست این است که ظرفیت استهلاک در سازه افزایش پیدا می کند که این امر به نوبه خود منجر به افزایش پایداری در قاب سازه نیز می شود. از طرفی به کار بردن وال پست مانع از آسیب رسانی به اعضای اصلی در سازه می شود  عملکرد سازه را بهبود می بخشد.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت وال پست

زمانی که در پایان ساخت و ساز قیمت ها را با یکدیگر مقایسه می کنید متوجه قیمت معقولانه و مناسب وال پست خواهید شد. البته باید برای بررسی کردن قیمت وال پست به مواردی همچون نبشی ها و قوطی های مورد استفاده در آن دقت داشت. هر کدام از این موارد نقش بسزایی در قیمت انواع وال پست از جمله وال پست نبشی دارند. علاوه بر این موارد نیز می توان هزینه نصب و پیاده سازی را هم عامل دیگری بر قیمت وال پست معرفی کرد.به طور مسلم هر چقدر کیفیت کار در استفاده از وال پست زیاد باشد هزینه تمام شده آن نیز به مراتب بالاتر خواهد رفت. البته به این نکته دقت داشته باشید که هزینه وال پست به صورت کیلوگرم محاسبه می شود که البته س قیمت آن به روز است.

قیمت وال پست

قیمت وال پست

سخن پایانی

امروزه بیش از گذشته به مقاوم سازی و مستحک سازی ساختمان در بابر زلزله، سیل و طوفان اهمیت داده می شودکه براساس آن در صنعت ساخت و ساز مهندسان از وال پست استفاده می کنند. بهترین نوع وال پست شامل وال مش ها هستند که نسبت به دیگر وال پست ها استحکام بالاتری دارند. به کمک وال پست، یکپارچه سازی و یکنواخت سازی کل اسکلت ساختمان  به بهترین شکل انجام می شود. استفاده از وال پست در تامین امنیت ساختمان حرف اول را می زند. بکاربردن وال پست در ساختمان  از پیش آمدهای ناگوار همچون فروریزی و تخریب ساختمان جلوگیری می کند. البته در مورد وال پست نیز باید به نکات مربوط به قرار دادن ان در ساختمان توجه کرد. در صورت بی کیفیتی در نصب وال پست نه تنها از فرو ریزی ساختمان  جلوگیری نمی کند بلکه خود به تنهایی یکی از عوامل تخریب ساختمان  به حساب می آید.

سوالات متداول

1-در سازه های مختلف اجرای وال پست به چه شکل است؟

در سازه های مختلف اجرای وال پست متاوت می باشد. به طور معمول در اسکلت فلزی، بتنی و گالوانیزه اجرای وال پست  با یکدیگر متفاوت است.

2-وال پست گالوانیزه چه کاربردی دارد؟

اجرای وال پست گالوانیزه  زمانی است که قصد تغییر کاربری یک سالن را دارید. به طور کلی اگر  به دنبال یک روش اقتصادی برای تغییر فضاهای داخلی در ساختمان هستید اجرای وال پست گالوانیزه گزینه عالی محسوب می شود.

3-آیا نبشی کشی با وال پست فرق می کند؟

خیر، این دو هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند. در اجرای وال پست از ناودانی و قوطی استفاده می شود که البته نبشی کشی نیز که یکی  از عملیات اجرایی در ساختمان است که اغلب در سازه های فلزی و بتنی کاربرد دارد.

4-نکات مهم در اجرای وال پست کدام است؟

با توجه به اهمیت وال پست در سازه اجرای وال پست را باید به صورت حرفه ای انجام دهید. در واقع اجرای وال پست باید مطابق با نظر مهندسان ساختمان سازی به شکل اصولی انجام شود.

5- در اسکلت فلزی اجرای وال پست  به چه شکل است؟

به طور معمول بیشتر ساختمان هایی که این روزها ساخته می شود اسکلت فلزی دارد. به همین منظور برای افزایش مقاومت اسکلت فلزی از وال پست استفاده می شود که البته برای متصل کردن قطعه ها را به وسیله جوشکاری به ستون و تیر متصل کرد.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟
لوگو ای اس پی کالا

شركت مهندسي آرشام صنعت پاسارگاد برندي پيشرو در عرضه ي محصولاتي نظير سيستم هاي ساپورت تأسيسات،عايق هاي حرارتي،عايق هاي برودتي (آلاستومري)، عايق صوتي و…مي باشد. اين شركت با هدف رفع بخشي از نياز هاي صنعت ساختمان در سال 1400 تأسيس شد.

راه های ارتباطی

تمامی حقوق این سایت متعلق به aspkala می باشد | ساخته شده توسط clickhub.ir