preloader

وبلاگ

خانه » مقالات » کاربرد رول بولت چیست؟

کاربرد رول بولت چیست؟

کاربرد رول بولت چیست؟

مطالب مهم

رول بولت چیست؟ کاربرد رول بولت چیست؟رول بولت به عنوان یک اتصال دهنده مکانیکی برای محکم کردن اجسام بر روی سطح بتنی مورد استفاده قرار می گیرد.این عنصر به عنوان یک سازه فولادی نقش بسزایی در متصل کردن اجسام مختلف بر روی بتن دارد.اجزای تشکیل دهده رول بولت یک استوانه، یک واشر، یک پیچ سرمخروطی شکل و مهره است. این محصول با داشتن رده های مقاومت مختلف کاربردهای متنوعی در پروژه های ساخت و ساز و …. دارد. در ادامه به معرفی این محصول و کاربردهای آن خواهیم پرداخت و در این رابطه توضیحاتی را بیان خواهیم کرد.برای اطلاعات بیشتر و همچنین سفارش رول بولت میتوانید به صفحه مربوطه مراجعه نمایید.

رول بولت چیست؟

کاربرد رول بولت چیست؟رول بولت به عنوان ی سازه فلزی نوعی اتصال دهنده محسوب می شود که برای متصل کردن اشیاء به سطح بتنی مورد استفاده قرار می گیرد.رول بولت در واقع  یک پیچ است که در پروژه های ساختمانی از جمله نصب کابینت، قفسه، پرده بر روی دیوارهایی سنگ، بتن، اجر به کار گرفته می شود. البته رول بولت ها دارای طول های مختلفی هستند که در زمان استفاده از آن ها کاربران انتهای آن را خم می کنند و این امر موجب می شود تا رول بولت شکل عصا به خود بگیرد. همان طور که بیان کردیم رول بولت دارای رده های مقاومتی مختلفی هست و برای اینکه در برابر عوامل محیطی محافظت شود در زمان تولید روکش های مختلفی همچون گالوانیزه سرد، روی و گالوانیزه گرم به عنوان روکش در طراحی آن به کار می رود.کاربرد رول بولت چیست؟ رول بولت به عنوان یک عنصر سازه یکی از مصالح پرکاربرد و پرمصرف بوده که موجب اتصال اجسام مختلف به سطح زمین می شود.از کاربردهای رول بولت می توان به متصل کردن انواع وسایل مختلف نظیر دوربین ها، تابلوها ، صندلی ها و … به ستون، زمین و دیوارهای بتنی و سنگین است.رول بولت ها از اجزایی همچون یک  واشر، مهره، استوانه و پیچ مخروطی شکل تشکیل شده است.البته از رول بولت ها برای متصل کردن کلمپ ها به دکل و همچنین وصل کردن مخازن به زمین به کار می رود.از کاربردهای دیگر رول بولت ها می توان به متصل کردن و جوش دادن تیر آهن ها ، نبشی ها و میله گردها به صفحه پایه اشاره کرد. البته این صفحه باید در پی ساختمان به بتن متصل شود.برای خرید و استعلام قیمت رول بولت سقفی میتوانید به صفحه مربوطه مراجعه نمایید.

نصب رول بولت به چه شکل است؟

نصب رول بولت به چه شکل است؟

در زمان نصب رول بولت باید به این نکته توجه داشته باشید که رول بولت را تا جایی ببندید که به طور کامل رزوه های داخلی را پوشش دهد.البته در صورت عدم بستن مناسب رول بولت ممکن است در زمان جاگذاری دچار آسیب شود. در ادامه نیز رول بولت را سوراخ کنید و با زدن یک چکش بر روی رول بولت به آن چند ضربه بزنید تا بهدرستی در جای خود قرار بگیرد.

کاربرد رول بولت در پروژه های ساختمان سازی

از مهمترین کاربردهای رول بولت در ساختمان سازی می توان به متصل کردن سازهای فلزی یا ستون ها به بتن اشاره کرد.از آنجا که فوندانسیون ساختمان‌ها از بتن ساخته می‌شود با توجه به این امر  اتصال ستون‌های فلزی به بتن  نیز نیازمند یک بستر یا صفحه فلزی است. در پروژه های ساختمان سازی رول بولت موجب می‌شود این بستر یا صفحه فلزی به خوبی به بتن متصل شود.در ادامه نیز سازها، ستون ها و دیگر سازه ها به صفحه فلزی متصل می شوند. البته در ساختمان سازی رول بولت کاربردهای دیگری هم دارد.رول بولت ها برای نصب پارتیشن های مختلف، شاسی آسانسور، پله برقی، نرده، نماهای خارجی و سقف کاذب مورد استفاده قرار می گیرد.البته نحوه استفاده از رول بولت  نصب آن در همه موارد مذکور یکسان است. از طرفی به جزئ صنعت ساختمان سازی از رول بولت در صنایعی همچون صنایع تجهیزات و ماشین آلات مختلف نیز استفاده می شود.

مراحت تولید رول بولت

کاربرد رول بولت چیست ؟ مراحل تولید آن به چه شکل است؟ در تولید رول بولت روش های مختلفی به کار می رود که عبارت اند از:

برش

اولین قدم در تولید رول بولت، برش مواد است.در این مرحله طول میله محاسبه و تعیین می شود و در آخر نیز بست اتصال به طور درست مناسب با طول آن خواهد بود. پس از اینکه مواد برش داده شد با بکارگیری کویل های گرمایشی القایی تا درجه 2000 فارنهایت انتهای میله گرد داده می شودو در ادامه نیز انتهای داغ میله سپس تحت فشار توسط فورج قرار می‌گیرد تا در آخر سر میله به شکل دلخواه دربیاید.

عملیات حرارتی

در عملیات حرارتی پیچ ها در آن گرم می شوند و در مایع فرو می روند. البته برای اینکه خواص مکانیکی پیدا کنند به خوبی آبدیده می شوند. در ادامه نیز برای تایید الزامات مکانیکی رول بولت ها تحت عملیات حرارتی به خوبی آزمایش می شوند.

گالوانیزه کردن

در مرحله گالوانیزه کردن نوبت به قرار دادن روکش روی برای بالا بردن مقاومت آن در برابر عوامل محیطی است.

مزیت های استفاده از رول بولت ها

مزیت های استفاده از رول بولت ها

  • یکی از مهمترین ویژگی های رولت بولت در واقع فراهم کردن امنیت بالای کار است.
  • رول بولت ازقیمت مناسبی برخوردار است و استفاده از آن نیز مقرون به صرفه می باشد.
  • به دلیل استفاده از رول بول در صنعت ساختمان سازی هیچ گونه آسیبی به آن وارد نمی شود.
  • رول بولت دارای مقاومت بالایی در برابر عوامل محیطی است.
  • به دلیل داشتن برخی از ویژگی های فیزیکی مطلوب دچار افتادگی و لق شدگی نمی شود.
  • نصب رول بولت ناز به تخصص خاصی ندارد.
  • از مقاومت سبیار بالایی در برابر عوامل خوردگی و شیمیایی برخوردار است.

سخن پایانی

کاربرد رول بولت چیست؟ رول بولت به عنوان یک عنصر سازه مهم و کارآمد کاربردهای وسیعی از جمله صنعت ساختمان سازی دارد. اجزای تشکیل دهده رول بولت یک استوانه، یک واشر، یک پیچ سرمخروطی شکل و مهره است. این محصول با داشتن رده های مقاومت مختلف کاربردهای متنوعی در پروژه های ساخت و ساز و …. دارد.

سوالات متداول

1- آیا رول بولت در واقع همان اکسپنشن بولت هستند؟

بله،رول بولت یا همان اکسپنشن بولت به عنوان یک اتصال دهنده هستند که در پروژه های ساخت و ساز به کار می روندو با ایجاد یک نیروی نگه دارنده از طریق انبساط اصطکاک لازم را به وجود می آورند.

2-تفاوت رول بولت و انکر بولت در چیست؟

این دو محصول ساختار متفاوتی دارند و مکانزیم عملکرداین دو براساس  مکانیکی و برپایه انبساط و اصطکاک است.

3-کاربردهای رول بولت چیست؟

در صنایع مختلف از رول بولت استفاده می شود. در صنعت ساختمان سازی به عنوان سقف کاذب نگه‌داشتن تاسیسات سرویس بهداشتی، پارتیشن‌بندی، پیش ساخته‌ها، ریل‌گذاری آسانسور و پله‌برقی و مهار داربست استفاده می شود.در صنعت نفت و گاز هم برای متصل کردن مخازن به زمین بکار می رود. البته در صنایع حمل و نقل نیز برای نصب دوربین‌های مداربسته، برای ریل‌گذاری خطوط راه‌آهن، جرثقیل‌های سقفی، علائم راهنمایی رانندگی و دکل های مخابراتی مورد استفاده قرار می گیرد.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟
لوگو ای اس پی کالا

شركت مهندسي آرشام صنعت پاسارگاد برندي پيشرو در عرضه ي محصولاتي نظير سيستم هاي ساپورت تأسيسات،عايق هاي حرارتي،عايق هاي برودتي (آلاستومري)، عايق صوتي و…مي باشد. اين شركت با هدف رفع بخشي از نياز هاي صنعت ساختمان در سال 1400 تأسيس شد.

راه های ارتباطی

تمامی حقوق این سایت متعلق به aspkala می باشد | ساخته شده توسط clickhub.ir